PERSBERICHT Nieuwe naam voor de Thunderbolts

Vanaf 1 januari 2017 verandert de naam van de Thunderbolts

4 december 2016: Op de Algemene Vergadering van 4 december 2016 in het STAM te Gent werd door de leden besloten dat de Thunderbolts vanaf 1 januari 2017 zal gekend worden onder een nieuwe naam. Deze naam zal door middel van een democratisch proces door de leden gekozen worden. Zo zetten we ons samen met onze leden in voor een positieve en vooral leuke toekomst van de club.

Doorheen het 10-jarig bestaan van de club, groeide de vereniging uit tot een hechte gemeenschap van mensen met een interesse in alles wat met boardgames, wargames, roleplay en cardgames te maken heeft. Om enige negatieve connotaties te vermijden die doorheen 2015 door omstandigheden werden geassocieerd met de naam “Thunderbolts”, werd dan ook door de leden op de AV bijna unaniem besloten om met de club verder te gaan maar onder een nieuwe naam.

Wij nemen dan ook vanaf 1 januari 2017 afstand van de naam, en enkel de naam, “Thunderbolts”. Alle andere zaken blijven bestaan in hun huidige formule en worden gekoppeld aan de nieuwe naam. Indien er een nieuwe vereniging uit de grond wordt gestampt door derden met de naam “Thunderbolts”, heeft die in geen enkel instantie iets te maken met de huidige vereniging en met het verhaal dat we al 10 jaar naar buiten brengen. Die club zou dus volledig losstaan van ons.

Wanneer de nieuwe naam gekozen is, zullen we deze communiceren naar alle leden, clubs en gemeenschappen die in het verleden reeds met ons samenwerkten en ons door het turbulente jaar hebben gesteund. Wij hopen dan ook om opnieuw productief en respectvol samen te werken met al deze andere partijen om te zorgen dat mensen nog meer plezier beleven aan het gamen.

Wij kijken alvast uit naar het nieuwe jaar en hopen op een berg van leuke spelletjes om met al onze leden te spelen en te delen!

Met vriendelijke groeten

Jacky De Schepper